Meet our team | Bas Schuiling

Wij zijn ontzettend blij met onze teamleden. Het begon klein en nu zijn we trots op onze gehele team met 13 trainers heeft en 20 vrijwilligers, waarvan 6 vrijwilligers in Assen, 5 in Amsterdam en 9 in Rotterdam. Teamwork makes the dreamwork. Elke maand zetten wij onze teamleden in het zonnetje en we trappen af met Bas. Hij zit in het bestuur. Meer weten over Bas, lees dan vooral verder.

1. Wat is je naam? Kan je je kort voorstellen?

Bas Schuiling, 45 jaar. Ik woon in Den Bosch met mijn vrouw, zoontje van 8 en onze hond. Ik ben zelfstandig consultant, hou me vooral bezig met participatie van nieuwkomers. In mijn vrije tijd fiets ik en ik duik.

1. Hoe ben jij terechtgekomen bij Stichting Lemat?

Ik ben Milka tegengekomen toen ik een training verzorgde voor COA over vroegtijdige oriëntatie op de arbeidsmarkt voor statushouders. We hadden een klik omdat onze visie op de integratie en participatie van nieuwkomers overeen komt. Toen Milka op zoek was naar een bestuurder voor Lemat ben ik actief geworden in het bestuur.

1. Hoe zou jij Stichting Lemat omschrijven?

Lemat is een bruggenbouwer tussen de Nederlandse en Eritrese cultuur.

1. Wat is jouw functie binnen Stichting Lemat?

Ik zit in het bestuur en heb de rol van penningmeester.

1. Wat is jouw leukste project/activitet met Lemat geweest?

De laatste teamdag, leuk om zoveel bevlogen mensen bij elkaar te zien.

1. Wat wil jij men meegeven over de stichting?

Lemat geeft integratie & participatie vorm zoals dat volgens mij zou moeten. Vanuit de persoon, los van systemen en wetgeving, gebaseerd op maatwerk. Daarbij leunend op zowel de Eritrese cultuur als de Nederlandse.

1. Kan je in 1 zin toelichten wat Lemat voor jou betekent?

Een gemotiveerde club mensen die aantonen hoe integratie en participatie zou moeten werken.

7 vragen aan onze penningmeester en we zijn ontzettend blij met Bas in ons team. Wil je meer zien van Lemat? Volg ons dan op Facebook en LinkedIn voor actuele berichten.

2020-04-22T12:45:48+00:00