Integreren doen wij samen in Rotterdam

Opgelet! Ons project “Integreren doen wij samen in Rotterdam” gaat binnenkort van start. Het project vindt plaats in Rotterdam en wordt mogelijk gemaakt door het Oranje Fonds, het VSB Fonds en het Kansfonds. We zijn erg blij met de steun van deze fondsen, omdat we ons zo hard kunnen maken voor de integratie van Eritrese statushouders in Nederland. Hartelijk dank aan deze fondsen, voor de support bij onze activiteiten!

Verbinding met de buurt

Het project “Integreren doen wij samen in Rotterdam” richt zich op empowerment, aanvullende taallessen, digitale vaardigheden, loopbaanoriëntatie en de doorstroming naar (vrijwilligers)werk voor Eritrese statushouders. Centraal in dit traject staat de verbinding die we willen maken met de buurtbewoners in wijken.

Dat doen we door verschillende culturele activiteiten te organiseren. Activiteiten waarmee contact en verbinding met buurtgenoten tot stand komt. Want alleen door het leren kennen van elkaars cultuur, kan wederzijds begrip ontstaan. Vanuit begrip groeit vervolgens maatschappelijke verbinding, dat is de inzet en overtuiging van Stichting Lemat.

Begeleiding Eritrese statushouders: voorbeelden

In een online interview met het Oranje Fonds vertellen deelnemer Mikiele en projectmanager Daniel Grmazion bij Lemat over het belang van dit project. Zo legt Daniel uit waarom zijn Eritrese achtergrond juist zo waardevol is in de begeleiding van Eritrese statushouders in Nederland. Mikiele vertelt over de aanvullende taallessen van Stichting Lemat. Want in het contact met buurtgenoten is Nederlands kunnen spreken erg handig. Tegelijkertijd is het een mooi moment om met de nieuwe taal in de praktijk te oefenen.

Het artikel op de website van het Oranje Fonds geeft een aantal concrete voorbeelden van onze begeleiding aan Eritrese statushouders. Bovendien is het een prachtige gelegenheid om meer aandacht voor ons waardevolle werk te vragen. Ben je benieuwd naar het interview op de website van het Oranje Fonds? Klik hier en lees het volledige artikel.

2018-10-04T15:09:20+00:00