Filmpje voor impulstraject VNG

Wil je in een paar minuten te weten komen wat Lemat kan betekenen? Bekijk dan hier het gesprek van Milka en Salomon. Voor het Ondersteuningsprogramma Gezondheid Statushouders en het Impulstraject Eritrese Statushouders kregen wij van de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG) de vraag een filmpje op te nemen. Het werd een video met veel informatie maar ook met tips.

Salomon Haile en Milka Yemane gaan in deze video met elkaar in gesprek en vertellen over Eritrese nieuwkomers in Nederland. Waar lopen Eritrese statushouders tegenaan in het integratieproces? Waar ligt de culturele kloof? Ook geven Salomon en Milka handvatten voor professionals die met deze doelgroep werken. Maatwerk en duurzaam investeren, dat blijkt de sleutel tot succes.

Stichting Lemat verzorgt al drie jaar workshops ‘Cultuursensitief werken met Eritrese nieuwkomers’ voor professionals en vrijwilligers. Het doel? Wederzijds begrip bevorderen, culturele miscommunicatie voorkomen en beleid beïnvloeden. Is jouw organisatie benieuwd naar onze visie en workshops? Stuur ons dan een e-mail voor meer informatie: info@stichtinglemat.com.

2019-03-12T09:17:59+00:00